Oppsett og drifting av Google Adwords annonsering
Webverksted kan bistå og hjelpe din bedrift med å komme igang med Google Adwords annonsering. Søkemotorannonsering er en unik mulighet for din bedrift å markedsføre seg på. Man betaler kun per klikk og ikke per visning som man gjør i andre medier. Det betyr at du som kunde får mest mulig ut av hver eneste besøkende som kommer til siden din. Dersom ikke annonsen er interessant vil de aller fleste heller ikke klikke, noe som betyr at de som kommer til hjemmesiden din via søkemotorannonsering generelt sett er interessert i det du har å tilby.
Google adwords annonsering og tjenester
Google Adwords tilbyr muligheter for annonsering som gjør at du når ut til hele norges befolkning (ja, også i andre land om ønskelig) Med betalt søk via Google så kan man dele inn annonseringen i 2 forskjellige deler. Webverksted kan levere adwords tjenester enten som google søk eller google display.
- Google søk
- Google display
Google søk er annonser som vises i Google sitt søkeresultat. Det er også mulig å vise annonser i partnere sitt søkeresultat, altså andre nettsider som har Google sin søkemotor integrert i sine nettsider. Her er det kun mulighet til å vise tekstannonser. Disse annonsene vises normalt i toppen over søkeresultatet i Google, eller også til høyre kolonne for søkeresultatene.
Google har også lansert annonseplasser etter søkeresultatene, slik at når brukeren scroller helt ned på siden så vil det også dukke opp annonser her.
Google display gir deg mange flere muligheter for annonsering. Her kan man bruke enten tekstannonser, bildeannonser eller animert/video annonser. Dette gir økt mulighet for synlighet, branding, awareness med mer. Ved hjelp av Google display er det også mulighet for å sette opp remarketing eller retargetingannonser/målgrupper, slik at besøkende til nettsiden din oftere får vist dine annonser når de er inne på Google display sider.
Adwords annonsering – Display
Google display er altså alle samarbeidspartnere/nettsider som har Google annonser. Det finnes per idag et svært stort antall nettsider som har integrert Googleannonser, så her kan man finne spesialnisjer eller bredere nisjer om ønskelig. Ved hjelp av Google display kan man også velge hvilken målretting man ønsker, altså hvordan man skal nå potensielle besøkende/kunder. Dette kan man gjøre enten ved å vise annonser på nettsider som er relevante i forhold til de søkeordene du ønsker å bli funnet på, eller på tema/emner som nettsiden handler om. Det er også mulig å velge hvilke nettsider du ønsker at annonsen skal vises på, dersom du har noen spesielle ønsker til akkurat hvilke sider du tror er relevante for dine brukere.
Google adwords er den desidert mest effektive måten å nå kunder på og ikke minst den mest kostnadseffektive måten. Ved bruk av Google Adwords når du hele norges befolkning om du ønsker det, eller du kan velge deg helt ned til ditt lokale marked og kun vise annonser til de som bor i akkurat det området du har dine tjenester. Google Adwords gir deg svært god valgfrihet og gode muligheter for målretting slik at du får mest mulig ut av annonsekronene dine.